image/svg+xml
image/svg+xml

Hakkında

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Programda, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür dersleri verilmektedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı'nın amacı, ortaokul seviyesinde (5-8 sınıf) görev yapacak matematik öğretmenleri yetiştirmektir.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı 2012-2013 eğitim öğretim yılında ek yerleştirme ile ilk öğrencilerini almaya başlamıştır. 2018 yılı sonu itibariyle ana bilim dalında aktif öğrenci sayısı 1. sınıflarda 61, 2. sınıflarda 52, 3. sınıflarda 39 ve 4.sınıflarda 51 kişi olmak üzere toplam 203’tür. Ana bilim dalımız ilk mezunlarını 2016-2017 bahar yarıyılında vermiştir. 
Programın öğrenci sayısı 2012-2013 öğretim yılında 48 kişi iken bu sayı 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 241’e, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında ise 250'ye ulaşmıştır. Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi'nde bulunan İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında; 1 profesör, 1 doçent, 5 doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 8 akademik personel görev yapmaktadır.

Programın kontenjanı ve akademik yıllara göre kaydolan öğrenci sayıları, ÖSYS taban ve tavan puanları aşağıda yer alan tabloda öğrencilerin programı tercih sıraları (kaçıncı tercihleri olduğu) verilmiştir. 

 

 

Akademik Yıl

 

 

Kontenjan

Kayıt Yaptıran Öğrenci Sayısı

 

ÖSYS Puanı

 

ÖSYS Başarı Sırası

 

Tercih Sırası

 

En yüksek

 

En düşük

 

En yüksek

 

En düşük

En

yüksek

Ortanca

(Medyan)

En

düşük (10 ve sonrası)

2023-2024 

52 

52 

444.07321 

383.34483 

63.648 

132.792 

17 

2022-2023 

52   

52 

428.53505 

382.09786 

76.271 

127.549 

22 

2021-2022 

52 

52 

376.35489 

337.58510 

64.412 

106.787 

10 

21 

2020-2021 

52 

52 

407.85463 

394.33228 

92.141 

105.332 

13 

24 

2019-2020 

52 

52 

406.64530 

333.64653 

59.630 

131.791 

13 

24 

2018-2019

60

60

390,258

304,316

--------

--------

5

9

30

2017-2018

60

60

400,27

319,12

-------

--------

7

2

20

2016-2017

60

60

396,811

338,83

-----

-----

6

1

17

2015-2016

52

52

374,180

319,98

90900

15700

9

2

15

2014-2015

47

47

340,573

315,661

90000

---------

-----

-----

-----

2013-2014

47

47

346,758

294,141

100000

---------

-----

-----

-----

2012-2013

47

47

334,940

284,068

120000

---------

-----

-----

-----


Bartın Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin dokuzuncu maddesinin birinci fıkrası uyarınca Bartın Üniversitesi’nin eğitim dili Türkçe’dir. İlköğretim matematik öğretmeni adayları lisans programını sekiz dönemde, her dönemde sınavlar hariç 14 haftada ve 30 AKTS olmak üzere sekiz dönemde toplam 240 AKTS ile tamamlamaktadırlar. Bu yönetmeliğin 14. maddesinin üçüncü fıkrasında belirtildiği gibi dersler; zorunlu ve seçmeli olarak iki gruba ayrılmaktadır.

Bartın Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği üzere (6. madde, 1. fıkra) üniversitemizin birimlerine üniversite içinden ya da diğer yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş yapılabilmektedir. İlgili fıkrada belirtildiği üzere yatay geçişler, 24.4.2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğrenim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılmaktadır. Öğrencilerin yatay geçiş, dikey geçiş ve çift anadal bilgileri de aşağıdaki tabloda yer almaktadır. 

 

Akademik Yıl

Programa Yatay Geçiş

Yapan

Öğrenci Sayısı

Programa Dikey Geçiş Yapan Öğrenci Sayısı (Merkezî Yerleştirme Puanı ile farklı bölümlerden gelenler)

Programda Çift Anadala Başlamış Olan Başka Bölümün Öğrenci Sayısı

Başka Bölümlerde Çift Anadala Başlamış Olan Program Öğrenci Sayısı

2023-2024 

2022-2023 

2021-2022 

2020-2021 

2019-2020 

2018-2019

3

2

-

-

2017-2018

3

-

Fakültemizde “Çift Ana Dal” programları 2018-2019 akademik yılından itibaren açılacaktır.

Fakültemizde “Çift Ana Dal” programları 2018-2019 akademik yılından itibaren açılacaktır.

2016-2017

4

-

2015-2016

2

-

2014-2015

-

-

2013-2014

-

-


Öğrencinin almak zorunda olduğu dersler zorunlu, seçerek almak zorunda olduğu dersler seçmeli ders olarak adlandırılmaktadır. Öğrenci, programda yer alan tüm zorunlu dersler ile öngörülen seçmeli derslerden gerekli sayıda almak ve başarılı olmakla yükümlüdür. Seçmeli dersten başarısız olan öğrenci başka bir seçmeli ders alabilmektedir. İlgili yönetmeliğin 12. maddesinin dördüncü fıkrasına göre ise lisans öğrencisi bulunduğu döneme kadar tüm derslerini almış ve başarmış olmak ve 3.00 veya üzerinde genel not ortalamasına sahip olmak şartıyla bir üst sınıfın derslerine kaydolabilmektedir. Ancak kaydolacağı derslerin kredi toplamı devam mecburiyeti olan derslerde çakışmamak koşuluyla 45 krediyi aşamaz. Ayrıca, Bartın Üniversitesi’nde eğitim gören öğrencilerin derslere devam durumu ilgili yönetmeliğin 14. maddesine göre belirlenmiştir. Buna göre:

(1) Teorik ve uygulamalı bir dersin en az %70’ine devam zorunludur. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenci, o dersin dönem sonu ve bütünleme sınavlarına giremez.

(2) Üniversiteyi folklorik, sportif, kültürel, bilimsel etkinlikler gibi alanlarda temsil eden veya milli takımların sportif müsabakalarına, hazırlık çalışmalarına katılan öğrenciler, bu süre içerisinde ilgili yönetim kurulu kararıyla izinli sayılır.

(3) Öğrencinin derse devam durumu, ilgili öğretim elemanınca izlenir ve devamsızlığı nedeniyle dönem sonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı kazanamayan öğrencinin ismi dönemin son haftası içinde ilan edilir.

(4) Sağlık raporu ya da geçerli herhangi bir mazeret belgesinin olması, derse devam zorunluluğunu ortadan kaldırmaz.

(5) Devam zorunluluğunu yerine getirdiği halde başarısız olan öğrenciler, başarısız oldukları derslere devam etmeyebilir.

Üniversitemizde yapılan sınavlar ilgili yönetmeliğin 15. maddesinde belirtilmiştir. Bu sınavlar; muafiyet, ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı ve tek ders sınavıdır.

Öğrenciler sınavlarla ilgili ayrıntılı bilgiyi Bartın Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nden edinebilirler. İlgili yönetmeliğin 16. maddesi uyarınca öğrenciler sınav sonuçlarının ilanından itibaren üç iş günü içinde sonuçlara itiraz edebilirler. Bunlara ek olarak kurum dışından yatay geçiş yapan öğrenci, bir yükseköğretim kurumunda başarmış olduğu ders için muafiyet talebinde bulunabilir. Öğrencinin ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programları kapsamında bir üniversiteden aldığı dersin notu, bu yönetmeliğin 17. maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen harf notu formatında değilse, ilgili kurul tarafından Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre 100 puan üzerinden harfli not dönüşüm tablosu kullanılarak harf notuna dönüştürülür. Dönüşümü yapılan notlar, GNO’ya (Genel Not Ortalamasına) katılır. İlgili yönetmeliğin 18. maddesinin 4. fıkrası gereğince bir eğitim öğretim yılının her iki döneminde aldığı tüm derslerden başarılı olan ve her iki dönemin DNO (Dönem Not Ortalaması) değerleri ortalaması 3,00-3,49 arasında olan öğrencinin ismi, o eğitim öğretim yılının onur öğrencileri listesine; 3,50-4,00 arasında olan öğrencinin ismi ise o eğitim öğretim yılının yüksek onur öğrencileri listesine yazılır. Onur ve yüksek onur öğrencilerinin listeleri eğitim öğretim yılı sonunda ilgili birim tarafından ilan edilir.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği programında yer alan derslerdeki öğrenci performansının en üst düzeyde olabilmesi adına gerekli önlemler alınmakta ve düzenlemeler yapılmaktadır. Öncelikle her öğrenciye, bu yönetmelik hükümlerine göre oluşturulan akademik programı izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanmaktadır. Son sınıf öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı hazırlık süreçleri ve stajyerlik uygulamaları düşünülerek dersler, öğrencilere yoğunluk oluşturmayacak şekilde düzenlenmektedir. Öğrenciler sportif ve sanatsal etkinliklere katılma konusunda teşvik edilmekte ve bu noktada öğrencilerin izinli sayılması hususunda gereği yapılmaktadır.

Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimi amacıyla Fakülte-Okul İşbirliği çerçevesinde yürütülen Okul deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması ile ilgili süreç belgeleri ve işleyiş Fakültemiz tarafından kayıt altına alınmaktadır.

Öğrencilerin gelişimi adına yapılan bir diğer uygulama, belirlenen okullarda Topluma Hizmet Uygulamaları dersi çerçevesinde yürütülen gönüllü öğrenci faaliyetleridir. Bu faaliyetlerin belli standartlar içerisinde yürütülmesi adına Fakülte-Okul İşbirliği gerekmektedir. Üniversitemizi bu bağlamda işlemleri yürütme şekli ve süre ile ilgili belgeleri kayıt altına almaktadır.