image/svg+xml
image/svg+xml

2018 Ocak-Haziran Akademik Faaliyetlerimiz

Anabilim dalımız öğretim elemanlarınca 2018 Ocak-Haziran döneminde yayımlanan makaleler, katılınan kongreler, sempozyumlar, çalıştaylar aşağıda sunulmuştur.

 

 Usta, N. (2018). Problem Solving Skills.  Firdevs Güneş & Yusuf Söylemez (Ed.). The Skill Approach in Education: From Theory to Practice.  (s. 394-411). UK: Cambridge Scholars Publishing.

Öztürk, A., Usta, N., & Mirasyedioğlu, Ş. (Mart, 2018). Strateji temelli problem çözme öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresinde sunulan sözlü bildiri, Afyonkarahisar. 

Gökkurt-Özdemir,  B., Erdem, E., Örnek, T., & Soylu, Y. (2018). Are middle school mathematics teachers able to solve word problems without using variable?.  International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(1), 85-106. (ESCI)

Karaoğlan-Yılmaz, F. G. Gökkurt-Özdemir, B. &  Yaşar, Z. (2018). Using digital stories to reduce misconceptions and mistakes about fractions: an action study.  International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.doi.org/10.1080/0020739X.2017.1418919 (ESCI)

Gökkurt-Özdemir, B., Koçak, M. & Soylu, Y. (2018). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının sözel problemleri değişkensiz çözebilme becerileri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 449-467. (Ulakbim)

Adıgüzel, T., Şimşir, F., Çubukluöz, Ö., & Gökkurt-Özdemir, B. (2018). Türkiye’de fen ve matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri: tematik bir inceleme. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 57-92.

Köken, C. B., Adıgüzel, T.,  Çubukluöz, Ö. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). 7. sınıf öğrencilerinin problem kurma süreçlerinin incelenmesi: birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler örneği. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Köken, C. B. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Öğretmen Adaylarının Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları: “Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanı”.  II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Köken, C. B. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Farklı Problem Kurma Durumlarına İlişkin Performanslarının İncelenmesi: Prizma Konusu. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Adıgüzel, T.,  Köken, C. B., Çubukluöz, Ö. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). 8. sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki yeterliklerinin incelenmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Adıgüzel, T. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Öğretmen adaylarının fonksiyonların grafiklerini çizebilme becerilerinin incelenmesi: bir durum çalışması. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Öztürk, A., Gökkurt-Özdemir, B., & Usta, N. (2018, Nisan). Matematik öğretmeni adaylarının problem çözme sürecinde bilgi türlerini kullanma becerileri. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Durgut, E., Gökkurt-Özdemir, B., & Erdem, E. (2018, Nisan). Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eş küplerden oluşan geometrik yapıları inşa etme ve çizme becerilerinin incelenmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.

Erdem, E., Gökkurt-Özdemir, B., & Soylu, Y. (2018, Haziran). 7. sınıf öğrencileri farklı türdeki geometrik şekillerin bazı yüzdeliklerini çizebiliyorlar mı? ERPA International Congresses on Education sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, İstanbul.

Erdem, E. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Kalem ve kâğıtla yapılan hesabın zihinde resmedilmesi stratejisi ve alternatif stratejiler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansında sunulan sözlü bildiri, Antalya.

Arslanbaş, S. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan).  İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin ölçüsel tahmin etmede kullandıkları stratejilerin incelenmesi. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Ankara.

Çevik, G. & Gökkurt-Özdemir, B.  (2018, Nisan). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde verilenler ve istenenlerle ilgili farkındalıklarının incelenmesi. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Ankara.

Muradoğlu, Ü. & Gökkurt-Özdemir, B.  (2018, Nisan). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinlik hazırlama becerilerinin incelenmesi: kesirler konusu örneği. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Ankara.

Çomarlı, S. K. & Gökkurt-Özdemir, B.  (2018, Haziran). Investigation of middle school mathematics teachers’ skills of using mathematical language in problem posing process . International Conference on Mathematics and Mathematics Education   (ICMME-2018), Ordu University

Çomarlı, S. K. & Gökkurt-Özdemir, B.  (2018, Haziran). Examination of 8-grade students about their performance of problem posing: data processing example. International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu University.

Çubukluöz, Ö. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Haziran).  The peer assessment of mathematics games designed by scratch programming language. . International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu University.

Gökkurt-Özdemir, B., Durak, H., Karaoglan-Yilmaz, F., & Yilmaz, R. (2018, July). Use of digital concept cartoons and digital concept maps for elimination of misconceptions in secondary school mathematics course: examination of opinions of teachers. 10th annual International Conference on Education and New Learning Technologies

Akyıldız, P., Aktaş, F. N., Hacıömeroğlu, G. ve Dede, Y. (2018) . An examination of anatolian religious middle school students’ mathematical values: grade level perspective. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi bildiriler kitabı içinde. Zonguldak: Bülent Ecevit Üniversitesi.

Taş, F. (2018). Türkiye’de Yayınlanmış STEM Eğitimi İle İlgili Çalışmaların Matematik Boyutunun İncelenmesi. Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan sözlü bildiri. Muş Alparslan Üniversitesi.

  • 11. Geleneksel Öğretmenim Şenliği’nde Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencileri “Matematik Düşündürür, Şenlik Güldürür, Bartın Üniversitesi Buluşturur!” Projesi İle Yerini Aldı

  • School Education in Japan Semineri Düzenlendi

  • Öğretmenlik Uygulaması II Dersi Kapsamındaki Ders Gözlemleri Tamamlandı

  • Topolojik Düğümler Semineri Gerçekleştirildi

  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. Sınıf Öğrencileri “Sevgi Evlerine Hem Arkadaş Hem Rehber Oluyoruz” Projesi Kapsamında Sevgi Evindeki Öğrencilerle Buluştular

  • Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretmenlik Uygulamaları II Dersi Toplantısı Gerçekleştirilmiştir

  • Öğretmenlik Uygulaması II Dersi Kapsamındaki Ders Gözlemleri Tamamlandı

  • Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Mezun Öğrencileri 7. Bolu Düzce Ar-Ge Proje Pazarı’nda

  • Bartın Üniversitesinde (BARÜ) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında düzenlenen çocuk şenliğinde Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencileri “Matematik Düşündürür, Şenlik Güldürür, Bartın Üniversitesi Buluşturur!”  projesi ile yerini aldı

  • Dünya Matematik Günü Coşkuyla Kutlandı