2018 Ocak-Haziran Akademik Faaliyetlerimiz
Anabilim dalımız öğretim elemanlarınca 2018 Ocak-Haziran döneminde yayımlanan makaleler, katılınan kongreler, sempozyumlar, çalıştaylar aşağıda sunulmuştur.
Usta, N. (2018). Problem Solving Skills. Firdevs Güneş & Yusuf Söylemez (Ed.). The Skill Approach in Education: From Theory to Practice. (s. 394-411). UK: Cambridge Scholars Publishing.
Öztürk, A., Usta, N., & Mirasyedioğlu, Ş. (Mart, 2018). Strateji temelli problem çözme öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresinde sunulan sözlü bildiri, Afyonkarahisar.
Gökkurt-Özdemir, B., Erdem, E., Örnek, T., & Soylu, Y. (2018). Are middle school mathematics teachers able to solve word problems without using variable?. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(1), 85-106. (ESCI)
Karaoğlan-Yılmaz, F. G. Gökkurt-Özdemir, B. & Yaşar, Z. (2018). Using digital stories to reduce misconceptions and mistakes about fractions: an action study. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.doi.org/10.1080/0020739X.2017.1418919 (ESCI)
Gökkurt-Özdemir, B., Koçak, M. & Soylu, Y. (2018). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının sözel problemleri değişkensiz çözebilme becerileri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 449-467. (Ulakbim)
Adıgüzel, T., Şimşir, F., Çubukluöz, Ö., & Gökkurt-Özdemir, B. (2018). Türkiye’de fen ve matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri: tematik bir inceleme. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 57-92.
Köken, C. B., Adıgüzel, T., Çubukluöz, Ö. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). 7. sınıf öğrencilerinin problem kurma süreçlerinin incelenmesi: birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler örneği. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Köken, C. B. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Öğretmen Adaylarının Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları: “Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanı”. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Köken, C. B. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Farklı Problem Kurma Durumlarına İlişkin Performanslarının İncelenmesi: Prizma Konusu. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Adıgüzel, T., Köken, C. B., Çubukluöz, Ö. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). 8. sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki yeterliklerinin incelenmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Adıgüzel, T. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Öğretmen adaylarının fonksiyonların grafiklerini çizebilme becerilerinin incelenmesi: bir durum çalışması. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Öztürk, A., Gökkurt-Özdemir, B., & Usta, N. (2018, Nisan). Matematik öğretmeni adaylarının problem çözme sürecinde bilgi türlerini kullanma becerileri. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Durgut, E., Gökkurt-Özdemir, B., & Erdem, E. (2018, Nisan). Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eş küplerden oluşan geometrik yapıları inşa etme ve çizme becerilerinin incelenmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Muğla: Bodrum.
Erdem, E., Gökkurt-Özdemir, B., & Soylu, Y. (2018, Haziran). 7. sınıf öğrencileri farklı türdeki geometrik şekillerin bazı yüzdeliklerini çizebiliyorlar mı? ERPA International Congresses on Education sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, İstanbul.
Erdem, E. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Kalem ve kâğıtla yapılan hesabın zihinde resmedilmesi stratejisi ve alternatif stratejiler. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansında sunulan sözlü bildiri, Antalya.
Arslanbaş, S. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin ölçüsel tahmin etmede kullandıkları stratejilerin incelenmesi. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Ankara.
Çevik, G. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde verilenler ve istenenlerle ilgili farkındalıklarının incelenmesi. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Ankara.
Muradoğlu, Ü. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Nisan). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinlik hazırlama becerilerinin incelenmesi: kesirler konusu örneği. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Ankara.
Çomarlı, S. K. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Haziran). Investigation of middle school mathematics teachers’ skills of using mathematical language in problem posing process . International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu University
Çomarlı, S. K. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Haziran). Examination of 8-grade students about their performance of problem posing: data processing example. International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu University.
Çubukluöz, Ö. & Gökkurt-Özdemir, B. (2018, Haziran). The peer assessment of mathematics games designed by scratch programming language. . International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), Ordu University.
Gökkurt-Özdemir, B., Durak, H., Karaoglan-Yilmaz, F., & Yilmaz, R. (2018, July). Use of digital concept cartoons and digital concept maps for elimination of misconceptions in secondary school mathematics course: examination of opinions of teachers. 10th annual International Conference on Education and New Learning Technologies
Akyıldız, P., Aktaş, F. N., Hacıömeroğlu, G. ve Dede, Y. (2018) . An examination of anatolian religious middle school students’ mathematical values: grade level perspective. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi bildiriler kitabı içinde. Zonguldak: Bülent Ecevit Üniversitesi.
Taş, F. (2018). Türkiye’de Yayınlanmış STEM Eğitimi İle İlgili Çalışmaların Matematik Boyutunun İncelenmesi. Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan sözlü bildiri. Muş Alparslan Üniversitesi.