Hakkında
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın amacı; öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip; bilimin yöntem ve tekniklerini özümsemiş, yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünen; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, öğrencilerle ve çevresiyle etkili iletişim kuran, iş birliği yapan, girişimci ve sorun çözen, sorumluluk sahibi, eğitim alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri sürekli izleyen, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan İlköğretim Matematik öğretmenlerini yetiştirmektir.
Programın öğrenci sayısı 2012-2013 öğretim yılında 48 kişi iken bu sayı 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 241’e, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında ise 250'ye ulaşmıştır. Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi'nde bulunan İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında; 1 profesör, 1 doçent, 5 doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 8 akademik personel görev yapmaktadır.
Akademik Yıl |
Kontenjan |
Kayıt Yaptıran Öğrenci Sayısı |
ÖSYS Puanı |
ÖSYS Başarı Sırası |
Tercih Sırası |
||||
En yüksek |
En düşük |
En yüksek |
En düşük |
En yüksek |
Ortanca (Medyan) |
En düşük (10 ve sonrası) |
|||
2023-2024 |
52 |
52 |
444.07321 |
383.34483 |
63.648 |
132.792 |
1 |
6 |
17 |
2022-2023 |
52 |
52 |
428.53505 |
382.09786 |
76.271 |
127.549 |
1 |
6 |
22 |
2021-2022 |
52 |
52 |
376.35489 |
337.58510 |
64.412 |
106.787 |
1 |
10 |
21 |
2020-2021 |
52 |
52 |
407.85463 |
394.33228 |
92.141 |
105.332 |
2 |
13 |
24 |
2019-2020 |
52 |
52 |
406.64530 |
333.64653 |
59.630 |
131.791 |
1 |
13 |
24 |
2018-2019 |
60 |
60 |
390,258 |
304,316 |
-------- |
-------- |
5 |
9 |
30 |
2017-2018 |
60 |
60 |
400,27 |
319,12 |
------- |
-------- |
7 |
2 |
20 |
2016-2017 |
60 |
60 |
396,811 |
338,83 |
----- |
----- |
6 |
1 |
17 |
2015-2016 |
52 |
52 |
374,180 |
319,98 |
90900 |
15700 |
9 |
2 |
15 |
2014-2015 |
47 |
47 |
340,573 |
315,661 |
90000 |
--------- |
----- |
----- |
----- |
2013-2014 |
47 |
47 |
346,758 |
294,141 |
100000 |
--------- |
----- |
----- |
----- |
2012-2013 |
47 |
47 |
334,940 |
284,068 |
120000 |
--------- |
----- |
----- |
----- |
Bartın Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin dokuzuncu maddesinin birinci fıkrası uyarınca Bartın Üniversitesi’nin eğitim dili Türkçe’dir. İlköğretim matematik öğretmeni adayları lisans programını sekiz dönemde, her dönemde sınavlar hariç 14 haftada ve 30 AKTS olmak üzere sekiz dönemde toplam 240 AKTS ile tamamlamaktadırlar. Bu yönetmeliğin 14. maddesinin üçüncü fıkrasında belirtildiği gibi dersler; zorunlu ve seçmeli olarak iki gruba ayrılmaktadır.
Akademik Yıl |
Programa Yatay Geçiş Yapan Öğrenci Sayısı |
Programa Dikey Geçiş Yapan Öğrenci Sayısı (Merkezî Yerleştirme Puanı ile farklı bölümlerden gelenler) |
Programda Çift Anadala Başlamış Olan Başka Bölümün Öğrenci Sayısı |
Başka Bölümlerde Çift Anadala Başlamış Olan Program Öğrenci Sayısı |
2023-2024 |
9 |
0 |
1 |
0 |
2022-2023 |
1 |
0 |
3 |
1 |
2021-2022 |
9 |
0 |
3 |
1 |
2020-2021 |
2 |
0 |
2 |
4 |
2019-2020 |
1 |
0 |
3 |
1 |
2018-2019 |
3 |
2 |
- |
- |
2017-2018 |
3 |
- |
Fakültemizde “Çift Ana Dal” programları 2018-2019 akademik yılından itibaren açılacaktır. |
Fakültemizde “Çift Ana Dal” programları 2018-2019 akademik yılından itibaren açılacaktır. |
2016-2017 |
4 |
- |
||
2015-2016 |
2 |
- |
||
2014-2015 |
- |
- |
||
2013-2014 |
- |
- |
Öğrencinin almak zorunda olduğu dersler zorunlu, seçerek almak zorunda olduğu dersler seçmeli ders olarak adlandırılmaktadır. Öğrenci, programda yer alan tüm zorunlu dersler ile öngörülen seçmeli derslerden gerekli sayıda almak ve başarılı olmakla yükümlüdür. Seçmeli dersten başarısız olan öğrenci başka bir seçmeli ders alabilmektedir. İlgili yönetmeliğin 12. maddesinin dördüncü fıkrasına göre ise lisans öğrencisi bulunduğu döneme kadar tüm derslerini almış ve başarmış olmak ve 3.00 veya üzerinde genel not ortalamasına sahip olmak şartıyla bir üst sınıfın derslerine kaydolabilmektedir. Ancak kaydolacağı derslerin kredi toplamı devam mecburiyeti olan derslerde çakışmamak koşuluyla 45 krediyi aşamaz. Ayrıca, Bartın Üniversitesi’nde eğitim gören öğrencilerin derslere devam durumu ilgili yönetmeliğin 14. maddesine göre belirlenmiştir. Buna göre: